שיווק גרילה, או הבאז מרקטינג, הוא שיטת שיווק מוכרת, שמשמעותה דחיפת מוצר או שירות באמצעים לא קונבנציונאליים, תוך הסתמכות על הצרכנים שיעשו את עבודת השיווק בעצמם. המטרה היא לגרום לצרכנים לשווק את המוצר בשיטת "מפה לאוזן", ללא התערבותו של בית העסק. ההנחה היא שאם המוצר מצא חן בעיני הצרכנים, בוודאי הם ימליצו עליו לחבריהם, וחברים אלה ימליצו עליו לחברים שלהם, וכן הלאה, כך שתפוצת השיווק גדלה מעצמה.
דוגמא לשיווק גרילה היא זו של חברת המכוניות פורד. פורד שיווקה את דגם המכונית "פוקוס" על ידי חלוקת מכוניות מדגם זה בחינם לעובדים של הזמרת מדונה והשחקן אדם סנדלר. השקעת המשאבים הראשונית של נתינת המכוניות בחינם החזירה רווחים לחברה, כאשר הסלבס חנו עם המכוניות הללו במקומות היוקרתיים ביותר, חשופים לעיני הצהובונים. בסופו של דבר הצהובונים שצילמו אותם עשו בעצמם את מלאכת השיווק עבור החברה. המכונית מותגה כ"עדכנית" ו"יוקרתית", ובאותה שנה נמכרו כ300 מכוניות "פוקוס".
שיווק גרילה יכול להיעשות גם בלי התקציבים של חברת פורד, על ידי שימוש באינטרנט. לשימוש בשיווק גרילה ברשת מספר יתרונות על שיווק גרילה בשטח: תהליך "מפה לאוזן" נעשה בצורה מהירה יותר באינטרנט, וזוכה לתפוצה גדולה מאד בזמן מהיר יחסית. לדוגמא, צרכנים שצפו ביוטיוב בסרטון שמצא חן בעיניהם יכולים בקליק אחד להעביר את הסרטון במייל לרשימת תפוצה של עשרות חברים, וגם חבריהם יכולים לעשות אותו הדבר. מסיבה זו, חברות רבות מפרסמות סרטוני תדמית ביוטיוב, וישנן חברות המעבירות סרטונים שלכאורה אינם קשורים למוצר, ובהם מועברים המסרים הפרסומיים בצורה עקיפה.
מטרתם של סרטונים אלה המעבירים את המסרים הפרסומיים בצורה עקיפה היא בראש ובראשונה לבדר ולסקרן את הגולש, כדי שיפיץ אותם הלאה לחבריו. המטרה השנייה והעיקרית עבור המפרסמים היא שהגולש וחבריו ייחשפו למסרים הפרסומיים השלובים בצורה מוסווית בתכנים ובסרטונים בהם צפו. מסרים אלה יכולים להתבטא למשל בשחקני הסרטון, הלובשים בגדים של מותג מסוים או משתמשים במוצר אחר של המפיצים. המטרה היא לגרום לצופים בסופו של דבר להתעניין במוצר המופיע בסרטון, וזאת מבלי שנאמר להם בצורה ישירה לקנות את המוצר או להפיץ אותו.
שיווק גרילה נעשה גם בפלטפורמות אינטרנטיות אחרות מלבד אתרי סרטונים, כמו בלוגים, פורומים, אתרי מאמרים, רשתות חברתיות ועוד. שיווק גרילה היא שיטה שמשתמשים בה רבות בתחום השיווק באינטרנט, וחברות לשיווק באינטרנט כותבות פוסטים ומשתתפות בפורומים תוך שילוב המסרים הפרסומיים של המוצר, על מנת ליצור את ה"באז" בקרב הגולשים.